WARNING:Beras tiruan dari china!!

selepas di hangatkan dengan telur tiruan di china...sekarang di hangatkan pula dengan beras tiruan atau beras plastic..AWASSS!!


Petikkan dari Korea artikel : Mingguan Hong KongBeras Plastic China

Menurut Bahasa Korea "Hong Kong Mingguan" Media Singapura menyatakan bahwa beras palsu sedang didistribusikan di Kota CHina Taiyuan, di daerah Shaanxi. "Nasi" atau beras ini merupakan gabungan dari kentang, ubi jalar, dan plastik. Hal ini dibentuk dengan mencampur kentang dan ubi jalar ke dalam bentuk biji beras, kemudian menambahkan resin sintetik industri. Kerana beras tidak seperti beras normal, tetap sulit walaupun setelah dimasak. Resin sintetis tersebut juga sangat berbahaya jika dimakan.

Seorang pegawai Restoran China Association mengatakan bahawa makan tiga mangkuk nasi palsu ini akan seperti makan satu guni plastik.  Kerana keseriusan masalah ini, dia menambahkan bahawa ada kilang yang memproduksi beras palsu ini. Sementara itu, kos rendah beras palsu adalah memungkinkan mereka membuatnya untuk mendapat keuntungan yang besar.

Di Vietnam, berbagai laporan di media dalam negeri tentang makanan tercemar, sehingga orang khuatir tentang keselamatan makanan.



mahu tahu lebih lanjut bolehla rujuk di youtube.com ...

2 kate kate semangat:

gnesop berkata...

Beras pun ada tiruan?

Unknown berkata...

mereka ni membinasakan org lain utk keuntungan diri sendiri.. teruk tul..